TUNING & PERFORMANCE výhodněji

Zavřít
Přihlásit
Přihlásit
Založit nový účet?
Zapomněli jste heslo?

BSR Project car 2023

BSR Project car 2023

Každým rokem stavíme v BSR project cars, na kterých jasně ukazujeme přínos jednotlivých vylepšení pomocí tuning & performance komponentů z naší nabídky. Vozy vybíráme tak, aby jejich specifikace byly co nejrozmanitější:

Rok 2018 - Skoda Octavia RS301 (liftback, předokolka, benzínový motor, manuální převodovka)

Rok 2019 - VW Caddy 194 (dodávka, předokolka, dieselový motor, užitkový vůz, manuální převodovka)

Rok 2020 -Seat Leon Cupra 511 (kombi, čtyřkolka, benzínový motor, DSG převodovka)

Rok 2021 - BMW G20 (limuzína, zadokolka, benzínový motor, automatická převodovka)

Rok 2022Cupra Formentor VZ (CUV, předokolka, benzínový motor, DSG převodovka)

Pro rok 2023 jsme se zaměřili na obytné / užitkové vozy na bázi Fiat Ducato (popř. shodné platformy Citroen Jumper, Peugeot Boxer) společně s @vanisti.cz  Obytná vestavba instalovaná do vozu s motorem MultiJet 2.3d Euro6 a originálním výkonem 140HP a manuální šestistupňovou převodovkou. Posláním projektu je optimalizace výkonu takto těžkého vozu pro bezpečné předjíždění a pohodovější jízdu do kopců i při jízdě na dálnici, zlepšení jízdních vlastností na většině povrchů včetně lehčího terénu, instalace pevnostních ráfků o velikosti 18" s pneumatikami pro celoroční používání a individualizace vzhledu. 

1. Optimalizace výkonu motoru

Originální výkon 140HP pro takto velké, zpravidla okolo 3.500kg těžké vozy s aerodynamikou "stodoly" není pro bezpečnou a pohodovou jízdu zrovna ideální. Obzvlášť když si uvědomíme, že vozy osobní s více než poloviční hmotností v dnešní době zpravidla disponují výkonem větším. Ať už se bavíme o bezpečném předjíždění, zdolávání alpských průsmyků či jízdě po dálnici. Do vozu jsme instalovali tuningový kit BSR Stage1, díky kterému vůz nyní disponuje dostačujícím výkonem 203HP | 463Nm https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/t/4595/adria-23-140hp-multijet-euro6-f1agl411 S vozem jsme provedli testovací jízdy v obou nastaveních a změřili změnu pružného zrychlení pomocí profesionálního GPS měřícího zařízení Racelogic ve dvou režimech. 1) pružné zrychlení na identickém rovném úseku dálnice z rychlosti 80 - 120km/h se zařazeným 4.rychlostním stupňem. Situace, kterou všichni velice dobře známe = v rychlém pruhu dálnice pomalu jedoucí kamion se vrátí zpět do pravého pruhu a my chceme dosáhnout původní rychlosti. V originálním nastavení dosáhl vůz rychlosti 120km/h za 17.2s, v nastavení BSR stačilo k dosažení shodné rychlosti pouhých 10.2s. Rozdíl tak činí 7s / 41%! Video z testu zde: Test akcelerace 80-120km/h    2) druhé měření jsme prováděli při jízdě do strmějšího kopce z rychlosti 50km/h na 3.rychlostní stupeň. Opět klasická situace na okresní silnici, např. po skončení obce či při předjíždění nákladního vozu. Rychlosti 80km/h dosáhl vůz v originálním nastavení za 10.5s, zatímco v nastavení BSR stačilo k dosažení shodné rychlosti pouhých 6.2s. Rozdíl tak činí 4.3s / 41%! Bezpečné předjíždění je tak o téměř polovinu rychlejší! Video z testu zde: Test akcelerace 50-80km/h  Další zajímavé video shodného vozu na toto téma zpracovali @vanisti.cz, ke shlédnutí je k dispozici zde: Vanisti.cz - instalace tuningového kitu BSR, jízdní dojmy, zkušenosti  Ve voze jsme standarní papírový vzduchový filtr nahradili filtrem bavlněným sportovním JR Filters, díky čemuž získá motor požadované množství vzduchu v kratším čase, zkrátí se tak odezva na sešlápnutí plynového pedálu a vůz lépe akceleruje i při plné zátěži. Sportovní vzduchové filtry JR Filters se nemění, ale pouze perou. Pokud se o filtr budete správně starat, jeho životnost je 1.000.000km. Cena čistící sady činí necelých 600Kč a vydrží na 4-6 pracích cyklů. Sportovní vzduchový filtr JR Filters Fiat Ducato  Jedná se tak nejen o ekonomické, ale také ekologické řešení. 

2. Zlepšení jízdních vlastností

Kdo může říci, že jízda s dodávkovým vozem / obytným vozem na originálním podvozku je komfortní? Dost možná vůbec nikdo. O to větší a nemilé překvapení nastane, když máme zkušenosti z běžných osobních automobilů a usedneme za volant vozu obytného / dodávkového. Tyto vozy jsou primárně určeny pro převoz zboží, kde se na komfort jízdy tolik nehledí. Proto přišla německá firma Deimann Fahrwerktechnik  s řešením, které troufneme si napsat dokáže předčít veškerá očekávání. Za téměř 30let zkušeností z automotive si nepamatujeme, že by některý z instalovaných podvozků přinesl takto obrovskou změnu, zlepšení vlastností na většině povrchů, omezilo naklánění karoserie, "žehlilo" drobné i větší nerovnosti a dodalo jízdě na jistotě. Bavíme se o podvozkové sadě Twin Monotube Project   jejíž součástí jsou zakázkově vyvinuté tlumiče KONI a zakázkově vyvinuté pružiny Eibach. Sada nad rámec výše popsaného přináší zvýšení světlé výšky vozu v rozmezí 25-35mm (dle aktuální provozní hmotnosti vozu), což má positivní dopad na větší ochranu spodní části obytného vozu (přídavné nádrže, retenční nádrže, nezávislé topení, výfukový systém, schůdky, vypouštěcí ventily ...) při zdolávání různých terénních nerovností, např. při výjezdu či nájezdu na parkovací místa v kempu či přírodě a stejně tak umožní pohodovou jízdu v lehčím terénu. Video z instalace sady Twin Monotube Project, která obsahuje sadu 4ks tlumičů KONI, 4ks pružin Eibach a instalačního materiálu naleznete pod tímto odkazem: Twin Monotube Project CSC instalace Jak změnu chování poměrně do podrobna popisuje majitel vozu, který má najeto 19.000km s originálním podvozkem a první tisíce kilometrů s podvozkem TMP CSC si můžete přečíst zde: Twin Monotube Project CSC Fiat Ducato zkušenosti   Homologace TUV pro legální používání podvozkové sady na veřejných komunikacích zde: TUV TMP CSC  

3. Kola dělají auto

Léty osvědčené pořekadlo, které platí na všechny vozy bez ohledu na typ karoserie, variantu pohonné jednotky či stáří vozu jsme opět potvrdili instalací sady ráfků Twin Monotube Project TMP1  Heavy Duty 8.5x18 s nosností 1.380kg s ochranným výměnným prstencem. Ráfky jsme obuli do pneumatik Loder #AT1 255/55 R18 M+S, idex nosnosti 118 (1.320kg) a hlučností pouhých 73dB ze stáje @delta4x4 Díky použité směsi a symbolu M+S jsou pneumatiky homologované pro jízdu v letních i zimních měsících a díky svému dezénu si hravě poradí i s lehčím terénem. Výjezdy z rozbahněné louky či parkovacího stání už tak nemusí být noční můrou majitelů obytných vozů. Homologace TUV pro legální používání ráfků a pneu na veřejných komunikacích zde: TUV Twin Monotube Project TMP1 Tyto ráfky nabízíme i pro vozy Fiat Ducato / Citroen Jumper / Peugeot Boxer v provedení Maxi, vozy Mercedes Benz Sprinter, MAN TGE či Volkswagen Crafter. Krátké video z instalace ráfků a pneu naleznete pod tímto odkazem: Instalace ráfků Twin Monotube Project TMP1 Fiat Ducato Light 

4. Vzhled vozu

Již několikaleté skvělé zkušenosti s vytvářením jedinečných designů našich BSR Project cars u firmy Duo Reklama  a bezkonkurenční kvalitou provedených polepů jsme i v tomto případě milerádi využili. Na první pohled jednoduché zadání kluci opět zpracovali k plné radosti jak nás v BSR, tak majitele vozu Honzy Pacovského z @vanisticz S výsledkem je spokojen i výrobce Deimann Fahrwerktechnik a pozval nás na svou centrálu do Německa na natočení produktových videí. 

V German Television podrobili náš BSR Project car 2023 poměrně důkladnému testu. Emoce a nadšení nelze přehlédnout. A tak to má být, tak je to správné. Video pojmenovali: Nejrychlejší obytka světa  . Testoval se nejen výkon motoru pro bezpečné předjíždění, ale také vlastnosti nově instalovaného podvozku Twin Monotube Project, kdy i CEO firmy Deimann Fahrwerktechnik, pan Florian Wild nedokázal své emoce udržet "pod pokličkou". Tak příjemnou podívanou :) Video test BSR Project car 2023 Německo   


#staytuned #stockisboring #unleashyourbeast #tuning #performance #bsr #fiat #ducato #fiatducato #citroenjumper #peugeotboxer #obytnevozy #obytky #campervan #caravan #karavan #travel #cestovani #camping #kemping #jizdasnu #tuningbezpecne #vanisticz 


Zavřít
Zavřít